Here piggy, piggy, piggyyyy

14 februari 2019 - Chiang Mai, Thailand

We konden maar 2 nachten overnachten in ons hutje, dus Jeroen had een hotel overnachting geregeld aan de andere kant van de oude stad. De oude stad is niet groot hoor, maar met twee grote backpacks toch wel minder relaxt om daar in de hitte heen te lopen. Dus, stelde ik voor om de fietsen te huren waar we de fietstour mee hadden gedaan. Jeroen werd meteen enthousiast, de gedachte dat we met die tassen gewoon dat stuk konden fietsen was als een last van zijn schouders 😉.

We zijn dit keer wel wat later uit bed gegaan. We konden wel wat slaap gebruiken en dit deed ons dus wel goed. We pakten alles snel in, om ruim op tijd te kunnen uitchecken, ontbijten en de fietsen te halen. De fietsen bleken we 24 uur te kunnen huren. Dit was voor ons echt top, want dat zou betekenen dat we na het droppen van onze spullen bij het hotel, we gewoon konden gaan shoppen met de fiets! Hemels! Dat fietsen ging ons ook echt prima af. Jeroen voorop, want mijn richtingsgevoel in Thailand (of misschien altijd) was echt 3x niks. Zo stapten we wel eens op de fiets en ging ik een richting op staan, waarbij ik aan de blik van Jeroen kon zien, dat dit niet de juiste richting was :P. Het fietsen met de backpack ging echt super, en we waren er zo!

We hadden wat spullen nodig voor de trekking, dus daar hebben we ons vooral mee bezig gehouden die dag. Daarnaast hoopte ik een blij varkentje te kunnen kopen; overal in Chiang Mai zie ik van klei (lijkt op van die basic potjes) hele blije varkentjes. Ik dacht dat het dus ook heel makkelijk zou zijn om dat varkentje te vinden.. maar dat werd toch een missie! We vonden een pottery waar servies was… Jeroen en ik keken onze ogen uit daar. Jeroen merkte op dat ik nog graag iets wilde om een sponsje op te leggen en liet een klein rond schaaltje zien. ´O ja, wat een top idee!´. Samen keken we rond en vonden uiteindelijk een heel mooi schaaltje waarvan we beiden dachten dat deze perfect bij de keuken zou passen. Jeroen begon zich inmiddels af te vragen bij al het servies of zij het ook zouden verschepen, want het servies was hij helemaal weg van. Ik vond het tof wat hij allemaal aanwees, precies wat ik ook erg mooi vind. Bij het betalen bleek dat verschepen inderdaad een optie is, en alles via de website te bestellen is. Jeroen is hoopvol, ik denk dat er dan heel veel kosten bijkomen. Maar, wie weet.

Lang verhaal…we hadden nu een schaaltje, maar dat varkentje nog stééds niet gevonden. De verkoopster verwees ons naar een andere verkoper verderop die ook aardewerk verkocht. Snel daarheen racen, aangezien we geen idee hadden tot hoe laat het open zou zijn. Deze winkel.. breekbare spullen, allemaal opéén gezet en de paadjes kon misschien een kleine thai gemakkelijk doorheen, maar deze heupen waar een gevaar voor Jeroen zijn portemonnee. Goed, ik kwam er wel doorheen hoor, maar met muizen stapjes. Hij had een lachende nijlpaard, een lachend schaapje en een lachende Giraffe.. maar geen lachend varkentje..

Dat aardewerken varkentje die je overal ziet.. niet te vinden om zelf aan te schaffen.. ongelofelijk.

We zijn zelfs nog een gigantische nightmarket af gegaan, op zoek naar dat varkentje (waarvan meerdere locals zeiden dat deze écht te koop waren op déze markt), maar geen succes. Die markt was overigens echt bizar groot. We hadden geen benen meer over, en dat terwijl we de volgende dag de jungle ingingen voor een trekking.. Snel de fietsen terug gebracht en op de terugweg naar het hotel een voetmassage genomen.. Helemaal klaar voor de trekking!

Samenvatting: boodschappen gedaan.

1. Carla:
    15 februari 2019
    Ik heb de jungle gemist. Hoe was dat of is dat voor de thuis presentatie?