About last night...

6 februari 2019 - Chana Songkhram, Thailand

We hadden een plan.. we zouden even om de hoek gaan eten en dan vroeg ons nestje opzoeken.. Want, dat was verstandig.. dat zouden we doen..maar..

Het restaurantje aan het water, om de hoek, was dicht..Tsja, dan maar wat verder lopen. Jeroen wist dat ´hét centrum van backpackers´ het avondleven van levendiger was, dus daar gingen we heen om wat eten te halen. Eerst hebben we door Kho San Road gelopen, prachtig mooi in de avond. Het wemelt er van de toeristen hoor, dat wel. Maar de straat wordt overgoten met de natuur, van overhangende takken, die vervolgens weer verlicht zijn. Er hangen overal gekleurde lampionnen die de sfeer ´aan´ zetten.

We liepen toch een stukje terug, we gingen voor ´out of the box´ en hebben vrij letterlijk streetfood gegeten. We zagen een kraampje waar veel locals zaten te eten en hebben daar 1 maaltijd besteld, om samen te delen. Het was eend, in een soort soyasaus. Het bizarre was, de tafels en stoeltjes om te eten..het terras.. stond op de weg, als in, auto´s, scooters, Tuktuks raasden ons voorbij terwijl wij ons ´DuckNoodle specialty´ aan het eten waren. Het was echt…super lekker! Geen moment spijt van gehad dus, en inmiddels 24 uur later kan ik jullie zeggen: ook de darmen hebben het geaccepteerd, no problemo! Ik zal ook foto’s posten waarbij je het kraampje ziet en inderdaad, het ziet er misschien op het eerste oog niet echt aantrekkelijk uit, maar damn, het was echt lekker!

We besloten nog even ons alcohol gehalte op te schalen, want die lag zorgelijk laag. Een halve liter bier moest wel redelijk voldoende zijn. En met die hitte, ging die er heerlijk in hoor!

Maar de avond was toen nog steeds niet voorbij hoor! Nee joh, ben je gek! Hè? Moe? Wat? Ik versta je niet geloof ik.. Nee, ja, ontspanning.. precies! Wat dacht je van een Thaise massage? Jaaaa, zeker hoor! Nek, hoofd, schouders.. perfect! Oké.. we waren in het begin toch wel wat zenuwachtig.. Jeroen en ik hoopte allebei op een vrouw (bang dat we anders met brute kracht gekneed werden), maar natuurlijk kregen we allebei een man.. Ik kreeg de breedste.. en dat heb ik gevoeld.. Ik kan jullie vertellen na 24 uur..beurs! Nick, ik ben blij dat ik jouw proefkonijn ben geweest, ik had anders de hele Kho San Road bij elkaar gegild.. jezus was zaten mijn nek en schouders vast, en wist die man ook precies de pijnlijke plekjes te vinden! Jeroen? Geen problemo bij hem hoor.. die viel gewoon om de zoveel tijd in slaap, tot hilariteit bij de locals. Die waren naar mij toe hard aan te lachen terwijl ze duidelijk maakte dat ze ‘slapende Jeroen’ wel komisch vonden. Ik moet bekennen, dat snap ik.

De massage was, ondanks de gevoelige spieren, wel erg fijn. We liepen verder en toen zagen we iets zoets.. wat locals ook haalden ´Roti with..´ Wij namen er 1 om te delen, een roti met banaan en nutella.. Ze deed er nog één of ander wit goedje op waarvan ik jullie bespaar waar het op leek (al hebben degene met een dirty mind nu al een idee 😉 ), maar ook dit eten… was echt fucking lekker. Jeroen kreeg spijt dat we er één moesten delen :P

Na die lekkere pannenkoek zijn we naar het guest house gelopen. Met een heerlijk fris windje in onze rug wandelde we zo naar ons bedje.. en wat hebben wij heerlijk geslapen! Het was alleen íetsjes later dan wij gepland hadden..that’s all.

En voor de fans, dé samenvatting: we zijn later naar bed gegaan dan gepland.

1. Carla:
    7 februari 2019
    Veel gedaan. Heerlijk om nu lekker buiten tussen het groen te lopen.